弥生時代 Yayoi Period

農業や土木建築業の技術的な進歩によって日本人の人口も60万人ほどまでに増加していました。

Owing to the new technological advancement in the agricultural and civil engineering work, the population of Japanese people increased to about 600,000.

この弥生時代人口爆発によって集落は各々の用水を確保し、備蓄食料を他の集落に取られないようにしなければならなくなっていきました。

This population explosion in Yayoi Period urged each settlement to secure its irrigation water and to protect its food preservation from the other settlements.

その結果、日本人は武器を作り、環濠の中で暮らさなければならなくなってしまいました。

As a result, Japanese people had to arm themselves with weapons and to put circular moats around their settlements.

そして、集落は農業生産力を上げ、軍事力を高めるために階層的な社会を形成し始めていきました。

In order to increase their agricultural productivity and to enhance their militaristic power, the settlements started forming hierarchical society.

その後、集落は長い年月を経て合併を繰り返していき、王国や小国へとなっていきました。

Later, these settlements kept merging with other settlements over a long period of time, and they eventually turned kingdoms and states.

紀元前50年頃には日本全国に300超もの王国や小国が点在していました。

In around 50 B.C., there were over 300 kingdoms and states throughout Japan.