明治時代 Meiji Period

明治天皇が即位された1868年から崩御された1912年までは「明治時代」と呼ばれています。

The time period between 1868 when Meiji Emperor was enthroned and 1912 when he demised is called, “Meiji Period”.

日本は新世界秩序の支配が続く2020年代までの新しい時代に適応するため、明治時代に知識、技術、文化的なものを西洋からかなり積極的に取り入れました。

To accommodate with the new time current which the New World Order’s rule would last up until the 2020s, Japan took in the knowledge, technology, and cultural things so actively from the West during Meiji Period.

また、この時代には人々の意識が変化し始め、西洋では新思想、日本では新宗教が登場するようになりました。

Also, people’s mind had changed in this time period, and people started to follow New Thought in the West and the new religions in Japan.

明治憲法の28条は信教の自由を規定していましたが、帝国政府は国家神道の政策に反する教義を持つと判断する宗教団体を徹底的に弾圧しました。

Despite the Article 28 of Meiji Constitution stipulating the Freedom of Religion, the Imperial Government thoroughly oppressed those religious organizations whose doctrine deemed to be contradicting with the Nationalistic Shintoism policy.