古事記⑦ Furukoto Fumi⑦

伊耶那岐命と伊耶那美命の二柱の神々は知的生命体が生き続けられる惑星がある恒星系を形成しようと試みましたが、一回目はやり方を間違えて失敗してしまいました。

They tried to form a stellar system which has a planet where intelligent life can sustain their lives, but they made a mistake and failed for the first time.

その結果、その残骸をそこから外へと飛び出させてしまうことになりました。

It resulted in making the wreckage gone out of there.

そこで、高天原に正しいやり方を尋ね、その通りに実行し、46億年前われわれのいる太陽系を形成することに成功されたのでした。

So, they accessed to the data in Takamanohara to know the right procedure; then, they followed it to succeed in forming our solar system 4.6 billion years ago.

そして、理想的な恒星系の形成に成功すると、8つの惑星を次々に形成されたのでした。

Successfully having formed an ideal stellar system, they formed the 8 planets one by one in our solar system.