源氏武士  Genji Samurai

平忠常が1028年に関東で反乱を起こし、これを制圧するために朝廷は軍を送りますが、敗れました。

Because Tadatsune Taira had a revolt in Kanto Area in 1028, the dynasty sent their troop to suppress it, but they were defeated.

そこで、関西で名を上げていた源頼信に任せることにしました。

So, the dynasty had a prominent Samurai, Yorinobu Minamoto in Kansai Area get the job done.

源頼信がいかに強いかを知っていた平忠常源頼信の軍が関東に到着する前に降伏しました。

Since Tadatsune Taira knew how strong Yorinobu Minamoto was, he surrendered before Yorinobu Minamoto’s troop actually got there.

朝廷は源氏武士を高く評価し、信頼していたため、源氏に東日本の統括を委託しました。

Being highly evaluated by the dynasty, Genji Samurai were assigned to rule East Japan.

そして、1087年より源氏は東北地方を治める奥州藤原の祖である藤原清衡に力添えをしていきました。

Since 1087, Genji had supported Kiyohira Fujiwara who founded Oshu Fujiwara in the northeastern part of Honshu Island.