元寇① Yuan’s Expeditions①

当時モンゴル帝国は驚異の軍事力で世界征服を目前にするほど世界中の多くの国々を支配していっていました。

The Mongolian Empire had been successfully making many countries around the world their colonies at the time as if they were about to dominate the world.

その長であったフビライは1268年に日本も服従するよう強要する書を幕府へ送りました。

Khubilai, the head of the Mongolian Empire sent the letter to Bakufu insisting Japan to surrender in 1268.

当時17歳であった8代執権の北条時宗はこの書を黙殺することを決めました。

The 8th Shikken, Tokimune Hojo who was 17 years old at the time decided to treat it with silent contempt.

他方、西日本にいる守護には今後の襲来のおそれに備えるよう指示を出しました。

Meanwhile, he told Shugo in West Japan to prepare for their possible invasion attempt sometime in future.

返事を求めるため、フビライは何年にも亘り何度も使節を日本に寄越しましたが、幕府はこれを断固として黙殺し続けました。

Although Khubilai kept sending some emissaries to request Japan reply over several years, Bakufu didn’t respond to it at all.