関ヶ原の戦い The Battle of Sekigahara

徳川家康の狙い通り、石田三成を総大将とした約7万の西軍と徳川家康を総大将とした約7万の東軍が1600年に関ヶ原岐阜県)の戦いで激突することになりました。

As Ieyasu Tokugawa aimed, about 70,000 soldiers of the West (Japan) Troop whose supreme commander was Mitsunari Ishida and about 70,000 soldiers of the East (Japan) Troop whose supreme commander was Ieyasu Tokugawa had the Battle of Sekigahara (Gifu Prefecture) in 1600.

この戦は歴史的に天下分け目の戦いとして重要な戦いでしたが、東軍が僅か6時間ほどで勝利して決着がつきました。

It was a historically major decisive battle yet, the East (Japan) troop took only about 6 hours to win it.

そして、石田三成は処刑されることとなり、西軍についた大大名の1人は八丈島(東京都)に流刑となりました。

Mitsunari Ishida was executed, and one of the major feudal lords of the West (Japan) troop was sent to Hachijojima Island (Tokyo).

また、豊臣秀吉の子の豊臣秀頼の地位は天下人の後継者から一介の大名となりました。

Also, Hideyoshi Toyotomi’s son, Hideyori Toyotomi who was going to succeed the position of ruling over all the domains in Japan turned a mere feudal lord.

さらに、西軍についた大名は改易、減封となったため、解雇された多くの家臣は浪人となることになりました。

Plus, since all of or almost all of the properties of the feudal lords of the West (Japan) troop were forfeited, a great number of their vassals got laid off and ended up being lord-less Samurai.