建武の新政 The Reform in Kenmu

後醍醐天皇は自ら率先して1334年に「建武の新政」という抜本的な政治制度改革を始めました。

In 1334, Godaigo Emperor himself took an initiative to initiate the drastic political reform called, “the Reform in Kenmu (the name of Japanese era)”.

あまりに早急に多くの変更を求める改革であったため、社会は混乱してしまいました。

It resulted in the society turning into chaos because it pushed people to change so many things in such a short notice.

また、内容は独善的であり、その多くは武士の伝統に反するものばかりでした。

Also, the content of the reform was self-righteous and mostly contradictory to Samurai’s tradition.

さらに、武士から力を取り上げる意図で作成されたものであり、武士は多方面で不利益を被ることになりました。

Plus, the reform was intended to take away Samurai’s power, so Samurai turned worse off in many cases.

勅に忠実に従った武士が倒幕を果たしたにもかかわらず、その武士が結果として寧ろ冷遇されることになったことに対して多くの武士は不満を抱きました。

In spite of the fact that Samurai faithfully obeyed the Imperial order and defeated Bakufu, many Samurai got frustrated by being rather mistreated for it.