太平洋ハイウェイ The Pacific Coast Highway

ニューヨークにアーロンパーマーとオーガストベルモントというある国際銀行家一族の2人のエージェントがおり、アーロンパーマーは「太平洋ハイウェイ」構想を提唱していました。

Aaron Palmer and August Belmont were the two of some international banker family’s agents in New York, and Aaron Palmer was proposing the idea of “the Pacific Coast Highway”.

その構想は、中国市場を獲得するためにはニューヨークと中国を太平洋汽船航路と当時完成予定であった大陸横断鉄道で機能的に繋げる必要があるというものでした。

He believed that to win a very large Chinese market share, New York and China need to be functionally connected with the transpacific steamer line and the transcontinental railroad which was going to be built at the time.

そして、そのハイウェイ上の燃料補給地として日本の港が必要となるため、日本に海軍を派遣して開港を迫る必要があることをロビイスト活動を通じて訴えていました。

As a lobbyist, he stated that since the commercial ships would some fuel stations on the Highway, the government must send the navy to make Japan open the ports under duress.

しかし、海軍派遣には大き過ぎる支出を伴うため、世論はこれに反対していました。

However, it costs too much to send the navy, so the public opinion was not favoring his proposal.

そこで、アメリカの捕鯨船乗務員が日本人に虐待されているというフェイクニュースを流し、アメリカ艦隊司令官でオーガストベルモントの義父のマシューペリーの艦隊を日本へ派遣させることにようやく成功しました。

Spreading the fake news that Japanese were abusing American whaling ship crews, he finally succeeded in making the government send US Commodore and August Belmont’s father-in-law, Matthew Perry’s fleet to Japan.