鎌倉幕府 Kamakura Bakufu

源頼朝は1180年には既に家臣を統括する侍所を設置していました。

In 1180, Yoritomo Minamoto had already established Samurai Dokoro, Kamakura Bakufu’s office to control his vassals.

行政、財政、訴訟を管理掌握する政所も1184年には既に設置していました。

In 1184, he had already established Man Dokoro, the office to manage the administrative affairs, financial affairs, and litigation .

また、1181年には既に「守護」、「地頭」、「奉行」という新たな役職の任命も始めていました。

Also, he had begun appointing the newly established posts, “Shugo”, “Jito”, and “Bugyo” since 1181.

守護は任された地方の軍事、警察活動を行い、地頭は任された地方の荘園の警護、管理を行ないました。

Shugo were in charge of military and police jobs in their local jurisdictions, and Jito were in charge of guarding and managing their local manors.

奉行は九州に派遣され、九州地方の家臣を統括し、そこで軍事、警察活動を行い、行政、訴訟を執り行いました。

Bugyo was dispatched to Kyushu Island to control his vassals in the area, to do military and police jobs, and to manage administrative affairs and litigation there. もっとも、あらゆる訴訟において判決を下すのは幕府の専権事項とされていました。

However, Bakufu had the exclusive authority and power to give judgments to every case of litigation.

さらに、奥州藤原が1189年に滅んだ後、東北地方にも新たに奉行が派遣されました。

Plus, after Oshu Fujiwara perished in 1189, another Bugyo was dispatched to the northeastern part of Japan.