称徳天皇 Shotoku Empress

孝謙上皇が病に冒されたとき、弓削氏出自の僧の道教がこれを魔法のように治癒しました。

When Koken Grand Empress got ill, Dokyo, a bonze originally from Yuge Clan magically healed her.

それ以来、孝謙上皇道教に心酔し、朝廷での政治的権力までも道教に与えられました。

Ever since then, she had been an ardent admirer of Dokyo, and she had even given him some political power in the dynasty.

そして、孝謙上皇は764年に淳仁天皇を退位させ、称徳天皇として重祚されました。

Once she made Junnin Emperor abdicate in 764, she revoked her abdication and came back to the throne as Shotoku Empress.

これに憤った藤原仲麻呂は反乱を起こしますが、失敗して斬殺されました。

Resenting this, Nakamaro Fujiwara rose in rebellion, but he failed and got executed.

称徳天皇は765年に道教を最高位の大臣である太政大臣に任命されました。

In 765, she appointed Dokyo the top minister, the secretary chief.

しかし、称徳天皇が770に崩御され、道教は朝廷での権力を失うことになりました。

However, as soon as Shotoku Empress demised in 770, he ended up losing the power in the dynasty.