藤原仲麻呂 Nakamaro Fujiwara

聖武天皇の娘であられた阿倍内親王は749年に孝謙天皇として即位されました。

Princess Abe, Shomu Emperor’s daughter became Koken Empress in 749.

そして、「紫微中台」(朝廷の長官のような職)という新設された職務には藤原仲麻呂が任命されました。

Nakamaro Fujiwara was appointed a newly created post, “Shibichudai” (the chief director of the dynasty).

光明皇太后が実質的に朝廷を動かしていたため、甥を朝廷の重要な職務に据え置いたのでしょう。

Since Komyo Empress Dowager was substantially controling the dynasty, she gave her nephew such a important post in the dynasty.

これにより藤原氏が再び朝廷での権力を取り戻すことになりました。

This resulted in letting Fujiwara Clan gain the power in the dynasty back again.

藤原仲麻呂にとことん従順な淳仁天皇が758年に即位され、孝謙天皇孝謙上皇となられました。

In 758, Junnin Emperor who was totally obedient to Nakamaro Fujiwara came to the throne, and Koken Empress became Koken Grand Empress.

ところが、760年に光明皇太后薨去されると、藤原仲麻呂は強力な権力的後ろ盾を失ったのでした。

However, since Komyo Empress Dowager demised in 760, he had lost his extremely powerful backing.