白河天皇 Shirakawa Emperor

白河天皇院政を速やかに開始するため、1086年に僅か当時8歳であった子を堀河天皇に即位させ、生前退位されました。

To promptly start exercising the political power of the dynasty, Shirakawa Emperor abdicated in 1086, and he made his only 8-year-old son become Horikawa Emperor.

そして、白河上皇は荘園再編の政策を徹底的に進めていきました。

Shirakawa Abdicated Emperor drastically carried out the policy to reorganize manors in Japan.

荘園領主の抵抗や朝廷に対するテロ行為に備え、白河上皇は多くの一流の武士を警護と警備のために雇い入れました。

Preparing for the lords of the manors’ resistance and terrorism against the dynasty, he hired a number of top quality Samurai as the dynasty’s bodyguards and security guards.

また、白河上皇は全国の平氏武士も源氏武士も味方につけていました。

Plus, he had both Heishi Samurai and Genji Samurai throughout Japan as his aids.

荘園の再編が完全に実現される頃、白河上皇は政治、軍事、経済の強大な力を握る権力者となっていました。

When he was about to completely reorganize manors in Japan, he had become Japan’s politically, militarily, and economically powerful giant.