白河上皇 Shirakawa Grand Emperor

すべてを支配下に置いた白河上皇は「この世には私がまだ支配できていないものが3つある。賀茂川の(洪)水、双六の賽、山法師(延暦寺の僧兵)である。」と嘯いたと言われています。

It’s said that as the man who put everything under his control, Shirakawa Grand Emperor stated, “There are 3 things left that I cannot yet to control in this world: Kamogawa River’s water (flood), the pips of cast dice, and Enryakuji Temple’s armed bonze”.

そして、白河上皇は1096年に出家入道し、白河法皇となりました。

In 1096, he became a bonze and turned Shirakawa Dharma Emperor.

堀河天皇が1107年に崩御されると、白河法王は他の子を鳥羽天皇として即位させ、院政を継続しました。

Once Horikawa Emperor demised in 1107, he made his other son become Toba Emperor and continued exercising the political power of the dynasty.

そして、平氏武士と源氏武士を登用することで1113年には遂に僧兵の鎮圧にも成功してしました。

Having both Heishi Samurai and Genji Samurai put down the revolts of armed bonze, he even succeeded in suppressing them at last in 1113.

孫の崇徳天皇を1123年に即位させ、白河法王は1129年に薨去しました。

He made his grandson become Sutoku Emperor in 1123, and he deceased in 1129.