平安時代 Heian Era

早良親王薨去されたことで桓武天皇の子が皇太子になられました。

Due to Prince Sawara’s demise, Kanmu Emperor’s son became the crown prince.

その3年後、桓武天皇の母、正室、側室2人が突如次々に亡くなられました。

3 years later, Kanmu Emperor’s mother, lawful wife, and 2 concubines suddenly died one after another.

また、長岡京は792年に2度もの大洪水で壊滅的な被害を受けました。

Also, Nagaoka Capital was devastated by the two major floods in 792.

さらに、皇太子までも突然謎の病に伏され、そのまま危篤状態となってしまいました。

Furthermore, even the crown prince suddenly had some unknown illness and went into a coma.

桓武天皇は、早良親王の御魂を速やかに讃えるだけでなく、呪われている長岡京も棄てない限り、さらなる大惨事が降りかかるという神託を受けました。

Kanmu Emperor got the oracle that there would be even more catastrophes unless he not only promptly honors Prince Sawara’s spirit but also abandons so ill-fated Nagaoka Capital.

そして、この通りにすると、忽ちすべての災いは収まりました。

Once he followed it, all the miseries finally stopped at once.

こうして794年に遷都したのがその後千年以上も都として栄える京都府平安京であり、平安時代が幕を開けました。

In 794, the capital was transferred to Heian Capital in Kyoto Prefecture, the capital having prospered over a millennium, and Heian Era started.