壬申の乱 The Civil War in Jinshin

大友皇子大海人皇子の暗殺を企てている一報を聞きつけた大海人皇子は急いで吉野を脱しました。

Hearing the news that Prince Ootomo was consiring to assassinate Prince Ooama, Prince Ooama hurried to escape from Yoshino.

そして、壬申(672年)に、大海人皇子は伊勢(三重県)に陣を構えました。

In Jinshin (672), he took up his position in Ise (Mie Prefecture).

恰も長く前から画策されていたかのように3万にも及ぶ兵を揃え、大海人皇子はあっと言う間に重要な軍事拠点を押えました。

As if he had planned this well ahead for a long time, he not only somehow succeeded in recruiting nearly 30,000 soldiers but also swiftly gained control of the militarily important spots.

大海人皇子は1ヶ月にも及ぶ古代日本最大級の大乱の末、都を占拠するに至りました。

After a month of ancient Japan’s greatest civil war, he eventually took over the capital.

山中に逃げ込んだ大友皇子も最後は自害しました。

Prince Ootomo ran and hid himself in the mountain yet, he ended up committing suicide there.

大海人皇子は673年に天武天皇になられ、都を大津から飛鳥に戻されました。

In 673, Prince Ooama became Tenmu Emperor, and he transferred the capital from Ootsu to Asuka.

そして、天武天皇は686年に崩御されました。

Tenmu Emperor demised in 686.