足利直義 Tadayoshi Ashikaga

高師直を討つため、足利直義足利尊氏からの養子であった足利直冬とともに兵を挙げました。

To defeat Moronao Ko, Tadayoshi Ashikaga raised an army with Tadafuyu Ashikaga, his adopted son from Takauji Ashikaga.

当時の多くの武士は高師直の高圧的な態度と足利尊氏の家臣ばかりを依怙贔屓する政策に腹の中で辟易していたため、足利直義足利直冬の味方につきました。

Because many Samurai at the time were actually fed up with Moronao Ko’s cohesive attitude and policy partially treating Takauji Ashikaga’s vassals better, many Samurai joined their army.

そして、全国の足利尊氏の家臣や、高師直足利尊氏が率いた軍も倒しました。

They defeated Takauji Ashikaga’s vassals throughout Japan and the troop lead by Moronao Ko and Takauji Ashikaga.

足利尊氏を幕府から追放することもできましたが、足利直義はそうすることを選びませんでした。

Although Tadayoshi Ashikaga could politically purge Takauji Ashikaga from Bakufu, he opted not to do so.

そして、高師直は1351年2月26日に暗殺されました。

Moronao Ko was assassinated on February 26th, 1351.