足利義詮 Yoshiakira Ashikaga

足利直義が幕府から離れている間、後任の足利義詮足利直義より圧倒的にうまく職務を遂行していました。

While Tadayoshi Ashikaga was gone from Bakufu, his successor, Yoshiakira Ashikaga had been doing a lot better job than him.

そこで、足利義詮は大変評判が良く、多くの武士から高く評価されていたため、幕府に戻った足利直義の居場所は完全になくなっていました。

Since Yoshiakira Ashikaga became very popular and appreciated by many Samurai, Tadayoshi Ashikaga had lost his place in Bakufu.

そこで、幕府と不和となった足利直義南朝と手を結ぶことを決めました。

Being on bad terms with Bakufu, Tadayoshi Ashikaga decided to join hands with the Southern Dynasty.

後に敗れた足利直義は鎌倉の大休寺に幽閉され、1352年2月26日に暗殺されてしまいました。

Later, he was defeated and incarcerated at a temple in Kamakura, and he was assassinated on February 26th, 1352.

足利尊氏は1358年に亡くなり、足利義詮は2代将軍となりました。

Once Takauji Ashikaga deceased in 1358, Yoshiakira Ashikaga became the 2nd Shogun.

そして、足利義詮は1367年に亡くなり、足利義満が3代将軍となりました。

In 1367, he deceased, and Yoshimitsu Ashikaga became the 3rd Shogun.