大化の改新 The Reform in Taika

中大兄皇子は皇太子となられ、中臣鎌足は大臣となりました。

Eldest Prince Naka became the Crown prince, and Kamatari Nakatomi became a minister

また、元号を使うことが決まり、「大きな変化」を意味する「大化」が最初の元号となりました。

It was decided to use the names of a Japanese era, and the first one was named, “Taika” which means, “major change”.

政治制度上大きな変革が求められてきていたため、「大化の改新」として知られる大きな政治制度改革が646年に始まりました。

Having been required to have a great political reform, a major political reform known as the Reform in Taika started in 646.

この大きな政治制度改革を成功させるために当時の最新の技術や知識を学んで身につけてきた遣隋使が朝廷のシンクタンクとして雇い入れられました。

They employed the dynasty’s think tank members from the envoys who learned and acquired the latest knowledge and technology at the time in China.

大化の改新により能力主義的な制度への改革が進められると、官吏となった貴族でも能力が高い者は朝廷でどんどん昇進していきました。

Owing to the Reform in Taika which streamlined the political system to become more meritocratic, the competent aristocrats working as the bureaucrats were continuously promoted in the dynasty.