源平合戦 Genpei (Genji vs Heishi) War

後白河法皇を幽閉されたことに憤慨した子の以仁王は日本全国に平氏打倒の令旨を発しました。

Resenting that Goshirakara Dharma Emperor was incarcerated, his son, King Mochihito sent out the Imperial order throughout Japan to defeat Heishi.

そして、1180年5月に自らも源頼政とともに挙兵しました。

Then, he even raised an army himself with Yorimasa Minamoto in May of 1180.

しかし、平清盛に抑えられてしまったため、源頼朝が8月に鎌倉で兵を挙げ、9月には源義仲が木曾(長野県)で兵を挙げました。

However, it was suppressed by Kiyomori Taira, so Yoritomo Minamoto raised an army in Kamakura in August, and Yoshinaka Minamoto raised an army in Kiso (Nagano Prefecture) in September.

石橋山(神奈川県)の戦いで敗れた源頼朝も、10月には富士川静岡県)の戦いで勝利しました。

Yoritomo Minamoto lost the Battle of Ishibashiyama (Kanagawa Prefecture) yet, he won the Battle of Fujigawa (Shizuoka Prefecture) in October.

こうして源平合戦の火蓋が切られました。

This was how Genpei (Genji vs Heishi) War began.