元寇⑥ Yuan’s Expeditions⑥

御家人元寇の再来に備えていてくれたおかげで武士は今回大いに善戦しました。

Thanks to Gokenin’s dedication to have prepared for Yuan’s 2nd expedition, Samurai could successfully fight back Yuan’s troop this time.

元の軍の日本上陸を許さずに何ヶ月もの間踏み止まり、やがて台風の季節を迎えました。

They had hanged in there not to let Yuan’s troop step on Japan’s soil for months until a typhoon season.

元の軍は武士の夜襲を恐れて沖に碇を下ろした船上で夜を過ごしていました。

Yuan’s troop were afraid of Samurai’s night raids, so they were spending nights on their anchored ships off the shore.

そして、ある晩大きな台風が博多湾を直撃し、元の軍の船を一掃し、元の軍の10万人超の兵が溺死しました。

One night, a big typhoon hit Hakata Bay and swept almost all the ships of Yuan’s troop away, and more than 100,000 Yuan’s troops got drowned to death.

こうして元の軍は完全壊滅し、弘安の役が終わりました。

Consequently, Yuan’s troop was totally devastated.