元寇⑦ Yuan’s Expeditions⑦

日本征服に再び失敗する中、元は東南アジアの国々を征服していっていました。

While Yuan failed again to conquer Japan , they were busy conquering some Southeast Asian countries.

日本への3度目の進軍を計画していたフビライでしたが、海都を攻め落とし、アジアでの度重なる反乱を抑えることで手一杯になっていました。

Khubilai was planning the 3rd expedition to Japan yet, he was already preoccupied with defeating Khaidu and suppressing repeated revolts in Asia.

そんな中、1294年にフビライが亡くなり、日本はようやく元寇の悩ましい脅威から解放されました。

As he died in 1294, Japan got finally relieved from the annoying threat of Yuan’s expeditions.

しかし、当時の世界覇者の軍事侵攻を2度も防ぐため、御家人は高額な自費を払っていたため、御家人の財務状況はひどく悪化していました。

However, to defend Japan twice from the invasion attempts of the world conqueror at the time, Gokenin had spent so much out-of-pocket expense that their financial condition went terribly worse off.