南北朝時代 The Period of the Double Dynasty

後醍醐天皇は別の朝廷を都の南に位置する吉野に設けました。

Godaigo Emperor established another dynasty in Yoshino which is located in the south of the capital.

京都の朝廷は「北朝」と呼ばれ、吉野の朝廷は「南朝」と呼ばれています。

The one in Kyoto is called, the Northern Dynasty, and the one in Yoshino is called, the Southern Dynasty.

将軍に従った武士は北朝につき、正統な天皇に従った武士は南朝につくことになりました。

While Samurai who were loyal to the Shogun served the Northern Dynasty, and Samurai who were loyal to the legitimate Emperor served the Southern Dynasty.

これら南北朝の武士は半世紀以上に亘って日本各地で戦を繰り広げました。

Those 2 major fractions of Samurai had many battles throughout Japan for more than a half century.

新田義貞が1338年に戦死し、後醍醐天皇が1339年に崩御されてから南朝軍は顕著に衰退していきました。

Since Yoshisada Nitta died in 1338 and Godaigo Emperor demised in 1339, the Southern Dynasty’s troop had turned remarkably weaker.

そして、1348年に南朝軍は北朝軍によってほぼ壊滅させられました。

In 1348, they were mostly devastated by the Northern Dynasty’s troop.